Kampania wyborcza i drukarnia internetowa

Kampania wyborcza i drukarnia internetowa

Kampania wyborcza to stały element demokracji. Wiece, spotkania, promocja w internecie, spoty radiowe czy telewizyjne. A wszystko w atmosferze narracji na temat przyszłości i zmian na lepsze. Ostatnie lata pokazują, że drukarnie internetowe coraz częściej obsługują zlecenia sztabów wyborczych. Jakie możliwości mogą im zaoferować?

Kampania wyborcza to święto demokracji

Kampania wyborcza ma zasadniczo jeden cel: przejąć lub utrzymać władzę na poszczególnych poziomach. Aby tak się stało trzeba przekonać wyborców do swoich racji, przekonań i programów. Czasem swoje głosy oddajemy ze względu na wykreowany przez kandydatów i ich współpracowników wizerunek.

To właśnie na tej płaszczyźnie rozgrywa się cała “magia” kampanii wyborczych. Charyzmatyczne spotkania i wiece pełne wielkich słów, reklamy telewizyjne, radiowe czy prasowe – to pożywka dla specjalistów od marketingu politycznego. Czas od ogłoszenia daty wyborów aż do 24 godzin przed nimi, które zwyczajowo są ciszą wyborczą, muszą być maksymalnie wykorzystane. I tak co cztery lata.

Kampania to jedno. Nic jednak nie zastąpi działań polityków czy działaczy, którzy już po zakończonych wyborach pracują na swój kapitał w kolejnych. Najlepszy marketing polityczny, public relations czy personal branding to polityczna codzienność. Wynik każdych wyborów zależy od tych, którzy głosują. Na szczęście.

Kampania wyborcza i drukarnia internetowa

Historia demokracji i kampanii wyborczych pokazują, że już dawno skończył się okres braku lub niskiego stopnia przygotowania strategii. Od lat 70. i 80. XX stulecia zaczęły działać profesjonalne sztaby i agencje marketingu politycznego. Koordynacja działań, coraz większe zaawansowanie technologiczne i organizacyjne sprawiły, że dziś kampanie to potężne machiny działające na wielu frontach. Wszystko ma wtedy znaczenie: słowa, gesty, plan kamery, a nawet psychologia kolorów.

Skończyły się też czasy, gdy wykorzystywana była tylko jedna forma reklamy. Nieważne jednak, jak wyszukane i skomplikowane byłyby środki i techniki komunikacji politycznej, nieśmiertelne są materiały drukowane. Druk cyfrowy – w tym momencie najpopularniejsza metoda poligraficzna – używany jest do produkcji plakatów, broszur czy ulotek rozdawanych na każdym kroku. Ale czy to wszystkie możliwości, jakie oferuje drukarnia internetowa? 

Co jeszcze może dać drukarnia internetowa?

Najlepsze drukarnie internetowe to nie tylko nowoczesny sprzęt i wysokiej jakości materiały. To przede wszystkim profesjonalny zespół, który służyć będzie radą w doborze optymalnych narzędzi w kampanii wyborczej.

Koniecznie na miejscu musi czuwać też doświadczony grafik, który w razie potrzeby zainterweniuje lub nawet naniesie poprawki do materiałów dostarczanych przez sztab kandydata. Oczywiście, o ile będzie wola i otwartość na takie zmiany.

Chcąc mieć pewność, że projekt będzie dopracowany w najmniejszym nawet szczególe, warto wejść z zespołem we współpracę i zlecić im pracę nad nim od początku do końca. Wystarczy brief i konkretne wytyczne ze sztabu, by móc stworzyć materiały, które zdobędą serca wyborców. To do nich najpierw trzeba przecież trafić.

Biorąc pod uwagę stawkę, o jaką idzie gra, inwestowanie w drukowane materiały wyborcze wydaje się całkowicie naturalne. To przecież ulotki i broszury będą rozdawane bezpośrednio do rąk wyborców, plakaty rozwieszane będą we wszelkich możliwych miejscach, a i wielkoformatowe billboardy to skuteczna reklamy.

Na ulotkach świat się nie kończy

Warto zastanowić się – zwłaszcza na szczeblu samorządowym – czy nie wydać własnego czasopisma/gazetki wyborczej, która poruszać będzie najważniejsze problemy, z którymi zmierzyć się musi lokalna społeczność. Rozwiązania i konkretne działania – to jest jej najbardziej potrzebne.

Tego typu zabiegi sprawiają, że w świadomości potencjalnych wyborców kandydat zna ludzi i ich codzienne bolączki. A co najważniejsze – naprawdę zależy mu na ich rozwiązaniu. Obraz i tekst odpowiednio skomponowane mają wciąż ogromną moc perswazji.

Oczywiście to tylko propozycja…

Najważniejsze, to dokładnie wszystko zaplanować i sukcesywnie realizować wytyczne. Nie tylko wydrukujemy materiały, które potrzebujesz. Wspólnie z naszymi Partnerami opracujemy skuteczną komunikację i przygotujemy odpowiednie treści, dzięki którym łatwiej dotrzesz do swoich wyborców. Nie czekaj. Zwróć się do nas.