Jak reklamować się na targach branżowych?
Targi branżowe są wydarzeniem w życiu każdej firmy. Nieraz to właśnie podczas takie imprezy lub bezpośrednio po niej przedsiębiorstwo odnotowuje dynamiczny wzrost zainteresowania swoją ofertą. Jak się jednak przygotować do takich targów, żeby wynieść z nich jak najwięcej korzyści dla swojej firmy? Jakie działania promocyjne warto wziąć pod uwagę na targach branżowych?
Jak nie powinno wyglądać stoisko na targach?
Każda firma, która bierze udział w takim wydarzeniu, chciałaby się wyróżnić spośród konkurencji, która, w takim miejscu, jest niemała. Wychodzi się nieraz z błędnego założenia, że trzeba dać się zapamiętać odbiorcom w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Przeważnie jednak stoiska z krzykliwymi literami, czy nawet neonami, układającymi się w nazwę lub logo firmy, nie przekładają się na wyraźny wzrost zainteresowania ofertą. Podobnie rzecz się ma z przygotowaniem „odpowiedniego” stroju na taką imprezę, w którym pracownik prezentuje się niczym hostessa podczas degustacji produktu w markecie. Wygląda to nieco zabawnie, a w odbiorze może być nawet dość sztuczne, dlatego raczej nie zrobi dobrego wrażenia na przeciętnym, potencjalnym kliencie.
Pozostając jeszcze w temacie stanowiska, nie można jedynie zwracać uwagę na sam wygląd, ale też wziąć pod uwagę to, jak zachowuje się pracownik firmy. Jeśli „dwoi się i troi”, żeby zaprezentować ofertę, a do tego mówi zbyt głośno, że ludzie aż się muszą odsuwać, żeby nie ogłuchnąć, to zdecydowanie nie wróży sukcesu. Być może w ten sposób więcej osób usłyszy o tym, co dana firma ma do zaproponowania, jednak nie zachęci to zbyt wielu do podejścia do takiego stanowiska, by poznać szczegóły.
Kto zrobi dobre wrażenie na targach spośród pracowników firmy?
Gdy firma chce uczestniczyć w targach branżowych, powinna postawić na osobę, która ma dużą wiedzę. Zawsze będzie mogła korzystać z przygotowanych materiałów na tę okazję, jednak trzeba pamiętać o tym, że odbiorca ceni swój czas i chciałby jak najszybciej uzyskać odpowiedź. Szukanie jej w materiałach, czy w telefonie w momencie, gdy padnie pytanie o podstawową kwestię wypada dość blado. Idealny kandydat na targi powinien doskonale orientować się w tym, co firma może zaoferować i jakie są mocne strony jej oferty w porównaniu z konkurencją.
Korzystnie wypadnie osoba, która ma przy tym dobrą aparycję, a także umie ciekawie i efektownie zaprezentować, co jego firma ma do zaproponowania. Gdy uda się zainteresować odbiorcę ofertą, można wówczas przejść od ogółu do szczegółu i zaproponować rozwiązanie idealne dla tego konkretnego człowieka. Zrobi to z pewnością dobre wrażenie, tym bardziej, że osoba ta wzbudzi zaufanie, a jednocześnie będzie kojarzyć się z solidną firmą, którą reprezentuje.
Jakie narzędzia marketingowe sprawdzą się na targach branżowych?
Jeśli chodzi o techniki promocji, warto przed przyjazdem na targi dokonać analizy. Wziąć zatem pod uwagę te działania marketingowe z ubiegłych lat, które przełożyły się na przykład na wyniki sprzedażowe. Nie zaszkodzi też skorzystać z metod promocji konkurencji, jakie były owocne w ubiegłych latach na takich imprezach branżowych.
Chcąc zainteresować odbiorcę ofertą firmy, nie można go nią zanudzić. Warto więc postawić na film lub obraz, a więc na pewien rodzaj prezentacji multimedialnej. Z pewnością wiele z niej pozostanie w pamięci po pierwszym zapoznaniu się z taką treścią. Nie zaszkodzi również udostępnić materiału w kanałach typu YouTube, czy podać odnośnika klientowi, który chciałby odtworzyć tę prezentację jeszcze raz nawet wtedy, gdy jest na targach.
Ludzie są przyzwyczajeni do filmów i efektów, jakie można dzisiaj stosować, by te multimedia miały odpowiedni przekaz. Dobrym pomysłem może być zatem zaprezentowanie takiego produktu z oferty firmy w czasie rzeczywistym, który jest w niej „gwiazdą”. Im więcej ma niezwykłych funkcji, tym większa szansa, że zrobi odpowiednie wrażenie. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że w naturalny sposób pojawią się pytania dotyczące takiego produktu, podobnych lub w ogóle pozostałego asortymentu danej firmy.
Co zrobić, żeby potencjalny klient skorzystał z oferty w późniejszym terminie?
Rzadko się zdarza, że potencjalny odbiorca już podczas targów będzie chciał kupić dany produkt. Najczęściej potrzebuje czasu, by przemyśleć ofertę, czy zastanowić się nad konkretnym modelem z propozycji firmy. Jednak z każdym kolejnym dniem maleje szansa na to, że taka osoba faktycznie zdecyduje się na zakup. By zwiększyć szansę, że tak się stanie, warto postawić na gadżety reklamowe dostosowane do oferty instytucji.
Gadżety te będą jednocześnie przydatnym dodatkiem w codziennym użytkowaniu, a przede wszystkim „nie pozwolą” zapomnieć potencjalnemu odbiorcy o firmie i ofercie, którą był zainteresowany. Należy więc unikać takich upominków, które nie wzbudzają żadnych emocji, bo są na przykład zbyt oklepane albo dobrane w sposób przypadkowy.
Nie można też zapomnieć o tym, by zapoznać klienta z faktycznymi informacjami, gdzie uda się znaleźć więcej szczegółów. Stawiając bardziej na cyfrowe ulotki, wizytówki i inne narzędzia promocyjne tego typu, dba się o środowisko, jak i o komfort potencjalnego klienta. Potencjalny odbiorca raczej nie chciałby wychodzić z targów branżowych obładowany jak wielbłąd, ponieważ ostatecznie może czuć się tymi ofertami przytłoczony.