fbpx

Ekologiczne gadżety reklamowe kreują pozytywny wizerunek firmy

Ekologiczne gadżety reklamowe kreują pozytywny wizerunek firmy

Gadżety reklamowe to doskonały pomysł na prezent dla swoich stałych klientów, jak i tych, którzy po raz pierwszy stykają się z ofertą firmy. Jednak chcąc wyjść naprzeciw dzisiejszym oczekiwaniom, warto zastanowić się, jakie gadżety warto wręczyć. Jedną z kategorii, jaką można wziąć pod uwagę, są ekologiczne gadżety marketingowe. W jaki sposób można za ich pomocą przeniknąć do świadomości odbiorcy i dać się zapamiętać jak najkorzystniej?

Działamy razem na rzecz ochrony środowiska

Wiele osób dzisiaj oficjalnie i mniej oficjalnie podejmuje starania na rzecz ochrony przyrody przed katastrofą klimatyczną. Firma również prowadzi proekologiczną politykę? Wtedy oferowanie gadżetów reklamowych, które nie szkodzą środowisku, spotyka się na ogół z dobrym odbiorem. W ten sposób między wierszami przeciera się taki komunikat wysyłany do potencjalnego klienta, że „działamy razem na rzecz środowiska”. Zatem udaje się nawiązać szczególny rodzaj więzi, a z czasem krąg „wtajemniczonych” będzie rósł. Systematycznie wzrasta bowiem świadomość konsumentów w zakresie znaczenia działań na rzecz Ziemi.

Nie tylko mówimy proekologicznie, ale również robimy coś na rzecz ekologii

Konsumenci są codziennie bombardowani setkami maili z ofertami firm. Jedne zachwalają swoją politykę, która nie szkodzi środowisku, a gdzieś w sieci można przeczytać, że produkuje swoje towary w sposób zagrażający np. czystości zbiorników wodnych. Wiele osób podchodzi więc coraz częściej z dystansem do takich „rewelacji”, traktując je jako modny trend, na fali którego firma może jedynie zyskać.

Jednak gdy firma inwestuje w ekologiczne gadżety reklamowe, wtedy przechodzi od słów do czynów, co już wzbudza pewien szacunek. Trzeba poświęcić chwilę swojego czasu, by wybrać właściwą ofertę, gdzie można zaopatrzyć się w takie dodatki. Nie tylko ważne jest pochodzenie i rodzaj zastosowanych materiałów, ale również to, co one sobą reprezentują.

Ekologiczne gadżety reklamowe wyrażające więcej niż tysiąc słów

Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że kontakt z indywidualnym klientem jest ograniczony do kilku rozmów w ciągu roku albo do jeszcze mniejszej liczby. W związku z tym trzeba znaleźć sposób, by zakomunikować to, co jest dla firmy najważniejsze w taki sposób, by konsument zawsze o tym pamiętał.

Pomocne są w tym ekologiczne gadżety reklamowe, zwłaszcza te, które idealnie wpisują się w charakter instytucji. Jeśli na przykład firma zajmuje się sprzedażą urządzeń elektronicznych, może zaoferować etui albo torbę, która w stu procentach jest wykonana z materiałów poddanych recyklingowi.

Tym bardziej będzie to korzystny wybór, jeśli okaże się, że są to również przedmioty, z których potencjalny czy faktyczny klient może korzystać na co dzień. Torba na zakupy – z pewnością zalicza się właśnie do takich gadżetów, tym bardziej, jeśli ma odpowiednią pojemność i jest dość wytrzymała.

Wystarczająco dużo miejsca, by zaprezentować swoje logo i formy kontaktu

Gadżety reklamowe z materiałów z recyklingu nie cieszyłyby się rosnącym powodzeniem, gdyby nie spełniały swojej podstawowej funkcji. Jednak na takich surowcach, które tworzą, choćby wspomnianą już torbę, jest wystarczająco duża powierzchnia dla działań marketingowych.

W dodatku wszelkiego rodzaju nadruki bardzo dobrze się na nich zachowują. Pozostają w zasadzie już na tym materiale na zawsze, do czasu, aż ponownie taka torba nie trafi do odpowiedniego pojemnika na odpady.

Wybierając większe gadżety reklamowe o gładkiej powierzchni, można w efektowny i wyraźny sposób zaprezentować swoją firmę. Logo może być na przykład większe, a dane kontaktowe mniejsze, tak by w pamięci i świadomości utrwalił się przede wszystkim symbol związany z marką.

Trwałe, ekologiczne gadżety reklamowe służą wielu osobom

Bardzo często, gdy konsument otrzymuje podarunek firmowy, może korzystać z niego we własnym zakresie albo przekazać upominek komuś innemu. Tym kimś jest na ogół ktoś z najbliższej rodziny. Przedsiębiorcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego starają się wybierać takie ekologiczne gadżety reklamowe, by były jak najbardziej uniwersalne.

Pomimo tego, że kobieta w wieku 20 lat i mężczyzna w wieku 34 lat będą mieli zupełnie inne upodobania, każdemu z nich zazwyczaj przyda się kubek na gorącą kawę lub herbatę. Często więc w pierwszej kolejności inwestuje się właśnie w takie produkty marketingowe. Można liczyć na to, że będą w ciągłym użytku, co działa z pożytkiem nie tylko dla firmy, która się na nich reklamuje.

Ponadczasowe gadżety reklamowe wytwarzane w duchu zero waste

Trendy się zmieniają, natomiast ludzkie przyzwyczajenia nie tak szybko. A jeśli komuś przypadnie do gustu ekologiczny gadżet marketingowy? Istnieje wtedy duża szansa, że nie będzie chciał się z nim rozstać. Nawet wtedy, gdy napotka na bardziej atrakcyjny produkt tego typu np. za pół roku. Obecnie konsumenci łakną przedmiotów, które mogliby nazwać „swoimi”. Jest ich tak niewiele, gdyż gro z nich stanowią urządzenia elektroniczne o określonej żywotności.

Inwestując w ponadczasowe gadżety reklamowe, wykonane z materiałów z recyklingu, działa się w ten sposób także proekologicznie. Mianowicie można w ten sposób niewerbalnie zakomunikować, że życie zero waste to właśnie ten cel, do jakiego dąży przedsiębiorca i marka, za którą stoi.