fbpx

Druk a identyfikacja wizualna marki

Druk a identyfikacja wizualna marki

Współczesna identyfikacja wizualna zakłada pełną spójność danej marki na wszystkich polach. Dziś wcale nie trudno jest zadbać o dobry odbiór firmy, jeśli postawimy na wszelkie możliwe produkty, jakie można wykonać w drukarni, a więc koperty firmowe, papier, ulotki, wizytówki czy notatniki firmowe.

Notatniki firmowe

Notesy firmowe doskonale reklamują markę i są wręcz niezastąpionym nośnikiem reklamy, ale wciąż bywają niedoceniane. Dziś można zamówić unikalne wzory okładek opatrzone logo. Traktuje się je jako narzędzie niezbędne pracownikom, ale przydają się również w roli drobnych upominków dla kontrahentów lub współpracowników. O ile kalendarze firmowe od zawsze sprawdzają się w roli darmowych, interesujących gadżetów, o tyle nie mogą stanowić upominku wręczanego przez cały rok, ponieważ ich aktualność kończy się w styczniu.

Firmowe druki akcydensowe

Druk akcydensowy to nic innego, jak druk okolicznościowy. Są to więc wizytówki, papier korespondencyjny czy koperty. Wszystkie te elementy wykonuje się na zamówienie, opatrując logo firmy, nadając im indywidualny charakter. Przed zleceniem tego typu prac drukarni, należy perfekcyjnie opracować tzw. key visual. Zawiera się w nim typografa, kolorystyka, slogan czy motto firmowe, logo, grafika itp. Z pewnością druk okolicznościowy wykonywany dla konkretnej marki robi wrażenie na kontrahentach i odbiorcach. Utrwala znaczenie marki w świadomości klientów oraz potwierdza ich jakość. Odbiór tego typu dokumentów zyskuje nową wartość i pozwala zupełnie inaczej spojrzeć na daną firmę.

Inne materiały drukowane

Firma może korzystać także z wielu innych drukowanych form reklamy dla potwierdzenia swego istotnego miejsca na rynku. Będą to foldery, teczki reklamowe czy oferty, a także drukowane raporty gwarantujące klientom szybkie i pełne zapoznanie się z aktualnymi osiągnięciami przedsiębiorstwa. Zaprojektowanie tego rodzaju materiałów będzie się wiązać ze stworzeniem czytelnych, atrakcyjnych graficznie szablonów, jakie będą się odznaczać szeroką funkcjonalnością. To praca dla profesjonalistów, którzy potrafią określić wielkość i rodzaj czcionki do poszczególnych materiałów oraz grafikę itp. W firmowych materiałach drukowanych dla biznesu w w modzie zawsze jest umiarkowanie, elegancja i swoista prostota.

Papier i druki firmowe

W zasadzie można by korzystać z druków przygotowywanych uniwersalnie i dostępnych w hurtowniach. Papier do drukarki także jest powszechnie osiągalny, jednakże wiele firm stawia na coś bardziej oryginalnego. Dlatego właśnie unikalny papier firmowy i koperty czy papeteria służąca do korespondencji, zyskują coraz większe zainteresowanie. Poza tym, zdecydowanie ułatwia szybkość reagowania, odpowiadania kontrahentom i współpracownikom. Koniecznie trzeba jednak pamiętać o uwzględnieniu identyfikacji wizualnej marki, ponieważ takie materiały mają przemycać reklamę firmy.