5 powodów dlaczego warto drukować tradycyjne ulotki?
Wydawać by się mogło, że współczesna reklama całkowicie wypiera już z rynku standardowej jej formy, czyli choćby właśnie papierowe ulotki. Odbiorcy czasem na nie narzekają, ponieważ znajdują je w skrzynkach na listy czy otrzymują na ulicy wprost do ręki. I jeśli raczej na dobre z nich zrezygnowałeś, to zastanów się jeszcze chwilę, bo być może mamy kilka argumentów, które zmienią twoją opinię.
Niska cena
Koszt tradycyjnej ulotki jest naprawdę nieduży, a na pewno zdecydowanie mniejszy, aniżeli na przykład reklama typu AdWords. Dziś już za kilkadziesiąt złotych uzyskamy nawet tysiące sztuk tradycyjnych ulotek. Bardziej kosztowne będzie więc ich rozprzestrzenienie, niż wydrukowanie. Nawet jeśli uda się w ten sposób pozyskać tylko kilkoro klientów, to inwestycja w ulotki będzie mieć bardzo szybki zwrot.
Reklama ukierunkowana na odbiorcę
Która forma reklamy bardziej trafia do świadomości klienta? To oczywiście zależy, jak określamy target. Jeśli nasza firma ma trafiać do lokalnych odbiorców, to ulotka okaże się tu świetnym pomysłem. Wielu internautów uodporniło się już na działanie reklam, więc te są przez nich wręcz omijane wzorkiem. Ulotka dotycząca np. prania dywanów, na pewno zyska więcej zainteresowanych, aniżeli wszelkie kampanie reklamowe czy nawet telewizyjne.
Reklama namacalna
Wciąż wielu klientów ceni sobie tekst zamieszczony na papierze. Wersja elektroniczna trafia głównie do młodych ludzi, oswojonych z ekranem i cyfrową technologią. Poprzez ulotki zapewniasz tradycyjnym zainteresowanym pewien konkret, do którego mogą się szybko odnieść. Co ciekawe, reklama cyfrowa bywa także bardzo ulotna, ponieważ nierzadko zapominamy adres strony, na której znaleźliśmy interesujące nas ogłoszenie. Często wymaga ono wykonania tradycyjnej notatki na papierze.
Ulotki spersonalizowane
Istnieje jeszcze cała grupa ulotek, które mogą być swoistym nawiązaniem bliższej relacji z klientem w celu pozyskania jego lojalności. Są to te ulotki, które niejednokrotnie znajdujemy w przesyłkach, wraz z zamówionymi produktami. Stanowią swoisty podarunek dla klientów, mają ich docenić sprawiając, aby poczuli się wyjątkowo. Nie ma znaczenia, że firma działa wyłącznie w internecie, jednak poprzez uzupełnienie przesyłki o spersonalizowaną ulotkę, zyskujemy sympatię odbiorców. Takie ulotki są zwykle wyjątkowe. Posiadają unikalną szatę graficzną, bezpośredni zwrot po imieniu, a mogą być także dodatkiem do niewielkiego upominku. Są traktowane raczej jak „liścik” z podziękowaniem, będąc jednocześnie reklamą firmy.
Ulotkom nic nie zagraża
Na końcu warto wspomnieć o stałym charakterze ulotek drukowanych na tradycyjnym papierze. Ten tak łatwo nie ginie, a wówczas kampania reklamowana może trwać naprawdę długo. Reklamy AdWords obliczone są na określony czas lub obwarowane są warunkami pozycjonowania itp. Ulotki, co najgorsze, trafią do kosza, ale najczęściej zasilają stosy dokumentów, zawieruszą się gdzieś pomiędzy papierami, co wcale nie oznacza, że zostają całkowicie unicestwione.